امروزه شرکت ها با استفاده از هوش تجاری، توانسته اند به مزیت رقابتی دست پیدا کنند. مدیران ارشد برای اخذ تصمیمات سریع و آگاهانه، به اطلاعات حیاتی در لحظه دسترسی دارند.
داده در فرایندهای اصلی کسب و کار مثل رفتار مشتری، بهره وری، انبار و تحلیل های جزئی مالی در دسترس است. نرم‌افزارها و سرویس های هوش تجاری، این اطلاعات را استخراج می کنند و آن ها را به چشم اندازهای واضح تبدیل می کنند. این کار باعث اخذ تصمیمات استراتژیک و قابل اجرا برای رسیدن به اهداف می شود.

تصمیمات بهتر در حوزه فروش

هوش تجاری باعث می شود شرکت ها روند جزئی فروششان را بر اساس سلیقه مشتری، واکنش آن به پروموشن‌ها، تجربه خرید آنلاین، خرید روزمره و الگوها و روندهایی که فروش را تحت تاثیر قرار می دهد کشف کنند. سطح بندی عادات خرید مشتری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا برای حفظ مشتریان ارزشمند و بهره بردن از فرصت‌های از دست رفته فروش، بهترین تصمیم را بگیرند.

 

 

با شناسایی مشتریان افت کرده، کسب و کار می تواند بهترین نقشه را برای تغییر مکان محصول قبل از اینکه خرید آن کاملا متوقف شود، طراحی نماید. مدیران فروش بهترین مشتریان را شناسایی می کنند و اثرگذارترین استراتژی های کسب و تبدیل را تعیین می کنند.

استراتژی بهتر در حوزه مارکتینگ

با رصد کردن روندها، برای شناسایی سلایق مشتریان، یک شرکت می تواند تصمیم استراتژیک در حوزه مارکتینگ بگیرند تا خدمات و محصولاتش را گسترده کند.

تصمیمات بهتر در حوزه موجودی

دانستن الگوی سفارش کالا در زمان مناسب، قیمت کالا و مقدار خرید کالا، به مدیران این امکان را میدهد تا با افزایش قیمت ها، حاشیه سود را افزایش دهند و فرصت ها را گسترش دهند.

تصمیمات بهتر در حوزه مالی

تحلیل داده تصویری به روز از وضعیت مالی شرکت نمایش میدهد. مدیر میتواند سود و زیان، حساب‌ها و نمودارهای تراز مالی را مشاهده کند. شرکت بنا به وضعیت مالی آینده شرکت تصمیم‌گیری می نماید.

با تحلیل داده و رصد عملیات حیاتی کسب و کار، شرکت موقعیت مناسبی برای اخذ تصمیمات استراتژیک موفق بر اساس چشم انداز واقعی و بر اساس حقیقت، پیدا میکند.