در هر کسب و کاری متغیرهایی هست مانند محصولات، قیمت، مشتریان و ردیابی داده های فروش که می‌توانند در موفقیت یا شکست شرکت تاثیرگذار باشند.

در بازار رقابتی که امروز شاهد آن هستیم، داده های فروش نقش کلیدی در موفقیت سازمان‌ها ایفا می‌کنند.

تحلیل مواردی مانند:

  • ردیابی خرید مشتریان
  • پیدا کردن محصولاتی که روند فروش شان کاهش پیدا کرده
  • ارزیابی مناطق فروش مختلف

می تواند جایگاه شما در بازار را بهبود بخشد.

حال در نظر بگیرید با توجه به حجم وسیع داده ها و تنوعی که دارند، احتمالا به سیستم هوش تجاری نیاز خواهید داشت که شما را در تصمیم‌گیری یاری کند.

در ادامه به ۵دلیل برای استفاده از BI اشاره می کنیم.

فروش بیشتر به مشتریان فعلی

هیچ شکی نیست که هزینه جذب مشتری جدید، از هزینه نگهداری مشتریان موجود بیشتر است. حتی برخی تحقیقات نشان می دهد که احتمال فروش محصول به مشتریان فعلی، ۱۴برابر بیشتر از فروش به مشتریان جدید می باشد.

در نتیجه اگر شما هوش کسب و کار در سازمان خود پیاده کرده و آن را در اختیار تیم فروش قرار دهید، بهتر می توانند واقعیت های موجود را ببینند. شاید بررسی آنچه مشتریان شما خریداری می کنند مهم تر از آن چیزی باشد که خرید نمی کنند.

فرضا ممکن است تحلیل داده ها نشان دهد که فروش نرم افزار منابع انسانی شما، بخش عمده درآمدتان را تشکیل می دهد. اینجا می‌توان تصمیم گیری کرد که برای سوددهی بیشتر آیا باید با ایجاد کمپین به فروش بخش های دیگر کمک کنید یا اصلا تولید آنها متوقف شود.

ارائه خدمات بهتر به مشتری

در صورتی که سیستم BI شما خرید مشتریان و علاقه مندی آن ها را به درست تحلیل و ارزیابی کرده باشد، شما می توانید تصویر کاملی از نیاز های آن ها ایجاد کنید. سپس کافی است تیم فروش شما با بخش خدمات پس از فروش جلسه و هماهنگی داشته باشند.

فرض کنید بعضی از محصولات شما فروش خوبی داشته یا بازدید بیشتری دریافت کرده است. در این صورت اعضای خدمات پس از فروش باید با مطالعه بیشتر و جمع آوری اطلاعات در مورد آن محصولات، خود را برای پاسخگویی صحیح و کامل به سوال های آینده مشتریان آماده کنند.

تصمیم گیری داده محور

برای اینکه بتوانید در مارکت رقابت کنید، قبل از هر چیزی نیاز است تا اطلاعات دقیق و درستی از سازمان خودتان داشته باشید. و دقیقا یکی از کاربرد های BI همین می باشد، که شما را در جریان کسب و کارتان قرار دهد.

با توجه به بالارفتن هزینه، دیگر نمی توان با تصمیمات احساسی گرفت یا صرفا براساس تجربیات گذشته پیش رفت. زیرا این کار ریسک بزرگی محسوب می شود.

شما با استفاده از آنالیز تاریخچه تراکنش های مالی، می توانید برای آینده به شکل بهتری برنامه ریزی کرده و احتمال زیان دهی را تا حدود زیادی کاهش دهید.

یک منبع واحد برای گزارش ها

اغلب کمپانی ها داده بخش های مختلف را در نرم افزار های متفاوت نگهداری و بررسی می کنند. بعضا ممکن است که نتایج بررسی هر کدام از ابزارها با دیگری تناقض داشته باشد که این اتفاق خوبی نیست.

ابزار هوش تجاری شما می تواند تمام داده ها را از منابع مختلف جمع آوری کرده، و آن ها را در محیطی واحد به نمایش بگذارد. همچنین پاور بی آی این قابلیت را داشته که با تمام نرم افزار های سازمان شما تجمیع شود.

فرقی نمی کند برای CRM، ERP یا BPMS خود از چه ابزاری استفاده می کنید. یک سیستم هوش تجاری کامل، این توانایی را دارد که داده های آن ها را به بهترین شکل تجمیع کند.

پوشش تمام بخش ها

اینطور نباید تصور کرد که BI فقط برای مباحث مالی و فروش کاربرد دارد. در واقع از سیستم هوشمندی کسب و کار در تمام بخش های سازمان می توان بهره برد.

به عنوان مثال با آنالیز بخش مارکتینگ خود می توانید در مورد کمپین ها تصمیم گیری کنید. یا شاخص هایی در بخش منابع انسانی تعریف کرده و میزان رضایت شغلی کارمندان شرکت را مورد ارزیابی قرار دهید.

همچنین داشبورد هایی که ایجاد می شود تمام نیازهای شما را پوشش می دهد. این امکان وجود دارد که صرفا با بررسی داشبورد ها بتوانید به راحتی تصمیم گیری کرده و شاخص های مختلف سازمان خود را بررسی کنید.

برای اطلاع از قابلیت‌های سامانه تحلیلی فروش نمودار، به لینک زیر مراجعه نمایید.

سامانه هوش تجاری نمودار برای فروش

درخواست دمو هوش تجاری