تصمیم‌گیری داده محور همچنان بر استراتژی‌های فروش و بازاریابی تأثیر می‌گذارند. اکنون با تکامل هوش تجاری در زمینه فروش و بازاریابی ، متخصصان بازاریابی امکانات بهتری را برای ردیابی عملکرد خریدهای مشتری در اختیار دارند.

بازاریابان امروزی برای تعیین بهترین کانال برای تبلیغ آخرین کمپین محصولات خود یا اینکه در کجا باید بودجه و منابع خود را خرج کنند ، به داده ها تکیه می کنند.

چگونه تصمیم‌گیری داده محور بهتری داشته باشیم؟

هوش تجاری در بازاریابی

هوش تجاری چگونه در همه فعالیتهای بازاریابی نقش مهمی دارد؟ در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

سوال مناسب را در حوزه بازاریابی مطرح کنید

با تولید حجم گسترده داده‌ها توسط مشاغل مختلف ، جستجوی داده‌ها و یافتن بینش‌های کارآمد می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. ابزارهای BI می توانند در ایجاد سؤالات مناسب کمک کرده و معیارهای BI و KPI هایی را که مربوط به هدف تجاری شما هستند تعریف کنند.

مشخصات جمعیتی مناسب را تعریف و هدف گیری کنید

موفقیت هر کمپین بازاریابی به توانایی ارسال پیام مناسب در زمان مناسب به مصرف کننده مناسب بستگی دارد. از جمله مزایای مهم هوش تجاری ، این است که می‌تواند اطلاعات در مورد مصرف‌کنندگان را از انواع سیستم عامل های آنلاین جمع آوری کرده و یک دیدگاه یکپارچه در مورد گروه سنی آنها ، الگوهای خرید و موارد دیگر ارائه دهد.

شرکت تحویل مواد غذایی  Deliveroo ، در ارائه اطلاعات کارآمد موفق بود تا داده‌های ارزشمند مشتری را برای هر کاربر تجاری در این شرکت فراهم کند و تصمیمات هوشمندانه تری با بینش های عمیق تر بگیرد.

گزارش های بازاریابی را ساده کنید

شرکت های تجاری که به داده های real time جمع آوری شده از منابع متنوع وابسته هستند ، برای بدست آوردن ارزش از داده ها ، نیازمند تحلیل‌های real time هستند. تیم‌های بازاریابی که زمان زیادی را صرف ساخت گزارش‌های تجاری غیراستاندارد می‌کنند، در موقعیت ضعیف‌تری نسبت به رقبای خود قرار دارند. از این رو می‌بایست متناسب با نیاز کسب و کار از ابزارها و سرویس‌های به روز استفاده کرد.

نتیجه گیری : امروزه برای بالا بردن روند فروش خود باید به داده های موجود در شرکت خود اعتماد کنیم تا بتوانیم با توجه به بینش بدست آمده توسط داده ها برای کمپین های فروش خود تصمیم گیری درست کنیم و در نهایت بتوانیم با بهبود روند فروش روبه رو شویم.

تاثیر هوش تجاری بر افزایش فروش