در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین دلایلی را بررسی کنیم که باعث می‌شود سازمان‌ها برای پیاده سازی هوش تجاری، مایکروسافت پاور بی آی را انتخاب کنند.

در دنیای تکنولوژی امروز کسی نیست که مایکروسافت را نشناسد. مایکروسافت غول نرم افزاری دنیاست و با انتخاب مایکروسافت، شما در واقع به یک شرکت که رهبر بازار است اعتماد می‌کنید.

کمپانی Forrester که در حوزه تحقیق، توسعه و ارائه مشاوره فعالیت میکند، مایکروسافت را به عنوان رهبر بازار در صنعت هوش تجاری به مشتریان خود پیشنهاد می کند.

موسسه گارتنر نیز شرکت مایکروسافت را برای چهاردهمین سال متوالی در Gartner Magic Quadrant 2021 به عنوان رهبر بازار در حوزه هوش تجاری و نحلیل داده معرفی میکند.

جایگاه مایکروسافت پاور بی آی در چارت گارتنر

مایکروسافت می‌گوید: Power BI  یک راهکار تجزیه و تحلیل برای کسب و کار است که به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را مصورسازی کرده و بینش خود را در سازمان خود به اشتراک بگذارید. این راهکار شامل چندین محصول و خدمت است؛ ارزش و جامعیت آن نیز به دلیل استفاده از عناصر مختلف و هماهنگی این عناصر با یکدیگر است. مایکروسافت مجموعه ای از محصولات و خدمات هوش تجاری (BI)، گزارش گیری و مصورسازی داده‌ها را برای افراد و تیم‌ها ارائه داده است. مایکروسافت Power BI با قابلیت انتشار و توزیع ساده و همچنین یکپارچگی با سایر محصولات و خدمات مایکروسافت موفق به کسب این جایگاه شده‌است. اما آیا مایکروسافت انتخاب مناسبی برای سازمان شماست؟ دلیل برای استفاده ازمایکروسافت پاور بی آی از کجا می‌دانید Microsoft Power BI برای سازمان شما مناسب است؟

در اینجا به هفت دلیل برای انتخاب مایکروسافت به عنوان ارائه دهنده ابزار هوش تجاری اشاره می‌کنیم و البته یک دلیل آورده ایم که ممکن‌است مجبور شوید ایزار دیگری را انتخاب کنید.

  1. شروع سریع

    شما بدون نیاز به آموزش خاصی و با انجام تنظیمات بسیار ساده می‌توانید به سرعت بینش مورد نظر را از داده‌ها کسب کنید. مایکروسافت پاور بی آی می‌تواند از سرویس‌هایی مانند Salesforce ، Google Analytics و Microsoft Dynamics داده بگیرند و به صورت داشبورد مدیریتی به شما تحویل دهد.

 

  1. انتشار و توزیع سریع و آسان Big Data

تحلیلگران داده به جای ارسال فایل‌ها با حجم بالا از طریق ایمیل یا قرار دادن آنها روی درایو مشترک، گزارش‌ها و داشبوردها را در سرویس Power BI بارگذاری می‌کنند و هر زمان که دیتاست اصلی به روز شود، داده‌های آنها نیز به روز رسانی می‌شود. برای مایکروسافت پاور بی آی فرقی ندارد که حجم داده های شما چقدر است؛ چون داده ها را در لحظه تجزیه و تحلیل کرده و گزارش تولید می کند.

 

  1. دسترسی به موقع به اطلاعات

داشبوردها همگام با سرعت تولید و ورود داده‌ها به انبار داده و به صورت real-time  به روز رسانی می‌شوند که به شما امکان حل سریع مشکلات و شناسایی سریع فرصت‌ها را می‌دهد. هر گزارش یا داشبوردی می‌تواند داده‌ها و نمودار‌ها را به صورت لحظه ای نمایش دهد و به روز رسانی کند. منابع داده ای که به مایکروسافت پاور بی آی متصل می‌شوند می‌توانند حسگرهای کارخانه،  شبکه‌های اجتماعی یا هر منبع دیگری باشند که می‌توان داده‌های حساس به زمان را از آن‌ها جمع آوری و تحلیل کرد.

 

  1. امکان شخصی سازی ویژگی‌های امنیتی

کاربرانی که مسئول ایجاد کردن گزارش‌ها هستند می‌توانند فیلترهای دسترسی (RLS) را تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود که افراد هر بخش فقط داده‌های مربوط به خود را مشاهده می‌کنند و خطر دسترسی افراد به اطلاعاتی که محرمانه هستند را کاهش می‌دهد.

 

  1. یکپارچگی با کورتانا

Power BI با دستیار دیجیتال مایکروسافت، کورتانا، یکپارچه است. کاربران می‌توانند برای دیدن نمودارها سوالات خود را به صورت شفاهی و با زبان طبیعی خودشان بپرسند. این ویژگی به خصوص برای کاربران تلفن همراه می‌تواند مفید باشد. مایکروسافت با استفاده از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی این قابلیت را برای کاربرانش فراهم کرده است.

 

  1. استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

کاربران مایکروسافت پاور بی آی به پردازش تصویر و تجزیه و تحلیل متن نیز دسترسی پیدا کنند، می‌توانند مدل‌های یادگیری ماشین ایجاد کنند و یا با Azure Machine Learning Microsoft یکپارچه سازی انجام دهند.

 

  1. یکپارچگی با اکسل

هر کسی که با مایکروسافت ۳۶۵ آشنا باشد به راحتی می‌تواند کوئری‌های اکسل، مدل‌های داده ای و گزارشات را به Power BI Dashboards متصل کند. این ویژگی به جمع آوری، تجزیه و تحلیل، انتشار و اشتراک گذاری سریع داده‌های کسب و کار که در Excel ذخیره می‌شوند کمک می‌کند. شرکت مایکروسافت ابزارهای متنوعی در حوزه های مختلف نرم افزاری زوانه بازار می کند که این ابزارها به تنهایی کاربران را از استفاده از بسیاری نرم افزارهای سایر شرکت ها بی نیاز می سازد. یکپارچگی پاور بی آی با این ابزارها باعث شده تا سازمان ها بدون داستن دغدغه، مایکروسافت را انتخاب کنند.[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

  • از جمله مواردی که باعث شده مایکروسافت پاور بی آی به گزینه بسیار مناسبی برای ما ایرانی ها تبدیل شود، این است که ما برای استفاده از این نرم افزار و سایر ابزارهای مایکروسافت نیازی به خرید لایسنس نداریم.

 

  • اما اگر می‌خواهید هوش تجاری خود را به Power BI منتقل کنید، بهتر است بدانید که سرویس‌های آنلاین Power BI از جمله Pro و Premium  به صورت تحت وب و از طریق مرورگر قابل دسترسی است، اما برنامه Power BI Desktop فقط تحت ویندوز است و برای سیستم عامل‌های Linux یا Mac در دسترس نیست. اگر از این دو سیستم عامل استفاده می‌کنید، Microsoft Power BI Desktop ممکن است برای شما مناسب نباشد.

[/vc_column_text][vc_column_text]قبل از اینکه داده‌های خود را با Power BI تجزیه و تحلیل کنید، باید داده‌های همه منابع خود را در یک انبار داده تجمیع کنید. هوشمند تجارت نمودار با انجام این کار از همه منابع داده ای شما، داشتن یک بینش کلی از کسب و کار را برای شما آسان می‌کند.

 

 

منبع

[/vc_column_text][vc_btn title=”برای دیدن ویدیوی پرتال پاور بی آی نمودار کلیک کنید” color=”warning” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.nemoudar.com%2Fpower-bi-farsi%2F|||”][/vc_column][/vc_row]