در این مقاله در مورد نشانه های پیاده سازی انبار داده صحبت کردیم. حال در ادامه به بررسی سایر نشانه ها می‌پردازیم.

۶- مشکل اشتراک کار‌ها

در صورت آماده سازی داده‌ها و اطلاعات در اسپرد شیت‌ها، اشتراک گذاری آن با سایر افراد مرتبط و امکان به‌روز‌رسانی آن‌ها به صورتی که نسخه‌ی تغییر یافته به سادگی در دسترس افراد قرار گیرند، فراهم نیست. از طرفی راه‌هایی که برای این کار وجود دارند، نیازمند صرف زمان نسبتا زیادی هستند.

یک سرور مرکزی جهت تهیه‌ی گزارش به کارمندان این امکان را می‌دهد که گزارش‌های خود را آماده کرده و برای دیگران منتشر کنند. ضمن این که این سرور‌ها دارای ابزارهایی هستند که امکان تهیه‌ی فایل پشتیبان از گزارش‌ها را فراهم می‌کنند.

۷- اشکال امنیتی

در اغلب شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های بزرگ، کارمندان اجازه‌ی دسترسی به همه‌ی داده‌ها را ندارند. پنهان کردن داده‌ها در اسپرد شیت‌ها نیازمند زمان زیادی است که باز هم امنیت را تضمین نمی‌کند.

برای رفع این مشکل می‌توان داشبوردی را طراحی کرد و به افراد بر اساس نقششان و استفاده‌ای که باید از داده‌ها داشته باشند، اجازه‌ی دسترسی به آن‌ها را داد. خوب است بدانید که در Power BI  قابلیتی با عنوان Row Level Security وجود دارد که امکان تعیین دسترسی‌های مختلف را فراهم می‌نماید. در مورد این موضوع در این لینک بخوانید.

۸- نیاز به داده‌های مختلف

در صورت نیاز به دریافت و جمع آوری اطلاعات از منابع جدید، در صورتی که بخواهیم اطلاعات را به صورت دستی و غیر خودکار وارد کنیم، در فرآیندی بسیار سخت و فوق العاده زمان‌بَر قرار می‌گیریم.

در این مورد چه چیزی به ما کمک می‌کند؟ انبار داده!

یک انبار داده که به خوبی طراحی شده است می‌تواند منابع متعدد داده‌ها را به صورت یکپارچه در یک مدل یکپارچه از داده‌ها ادغام کند، ضمن این که منابع جدید هم به صورت نسبتا ساده‌ای می‌توانند به این مجموعه اضافه شوند.

۹- علاقه به ترند‌ها و الگو‌ها

داده کاوی شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌های مورد استفاده برای پردازش مجموعه‌ای از داده‌ها به منظور شناسایی الگوها و کشف دانش است. یافتن الگوها در فروش، نمونه‌ای از داده کاوی است.

صفحات گسترده با استفاده از روش‌های ابتدایی داده‌کاوی، امکان انجام این کار را دارند اما برای استخراج داده‌ها در یک صفحه، محدودیت‌هایی وجود دارد.

انبار داده یک ابزار داده کاوی نیست، بلکه می‌تواند به عنوان منبعی از داده‌های تمیز و ساختار یافته که می‌تواند مستقیما ً به ابزار داده کاوی داده شود، استفاده گردد.

۱۰- سیستم‌های عملیاتی با بار اضافه

بسیاری از سیستم‌های عملیاتی مانند سیستم حقوق و دستمزد باید مرتبا نگهداری و پشتیبانی شوند تا عملکرد آن‌ها با سرعت مطلوب حفظ شود. جمع‌آوری داده‌ها از سیستم‌های عملیاتی بر پایداری و سرعت آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. هر گونه تغییر در داده‌ها، در داده‌های جمع‌آوری‌شده منعکس نمی‌شود. با اتصال مستقیم گزارش‌ها به پایگاه‌های داده عملیاتی، از مشکل نمایش داده‌های قدیمی جلوگیری می‌شود، اما این گزارش‌ها در برابر هر گونه تغییر در سیستم آسیب پذیرند.

انبار داده به گونه ای طراحی شده است که می تواند داده‌های سیستم‌های عملیاتی را در ساعات خارج از اوج بخواند و هم‌زمان به روزرسانی شود. سپس این داده‌ها به روشی در دسترس و ساختار یافته ذخیره می‌شوند و باعث می‌شود منبع قابل اطمینانی از داده‌ها داشته باشیم.