Power BI به عنوان بهترین پلتفرم برای پیاده‌سازی هوش تجاری محسوب می‌شود. امروزه در اکثر سازمان‌های بزرگ و کوچک نیاز به پیاده‌سازی هوش تجاری، تحلیل اطلاعات و طراحی داشبوردهای مدیریتی احساس می‌شود. این کارها با استفاده از Power BI قابل انجام است. بنابراین کارشناسان حوزه‌های مختلف به دنبال یادگیری و شرکت در دوره‌های آموزش Power BI  هستند. تا بتوانند از Power BI استفاده کنند و به عبارتی هوش کسب وکار را در سازمان خود پیاده‌سازی کنند.

برای یادگیری Power BI  راه‌های مختلفی وجود دارد:

۱- آموزش‌های وبسایت مایکروسافت:

یکی دیگر از راه‌های یادگیری Power BI ، ‌استفاده از ویدیوها، مقالات و نمونه‌های آموزشی که در وبسایت مایکروسافت به رایگان قرار داده شده است. این ویدیوهای آموزشی به زبان انگلیسی است. برای مشاهده این ویدیوها به این لینک مراجعه کنید.

۲- مطالعه کتاب‌های آموزشی:

کتاب‌های انگلیسی زبان زیادی برای یادگیری Power BI  وجود دارد. تعدادی از این کتاب‌ها در وبسایت نمودار به صورت رایگان قابل دانلود است. کافی است روی لینک مربوط به هر کتاب مراجعه کنید.

۳- وبلاگ رسمی کاربران Power BI

در این وبلاگ آخرین به روزرسانی‌های Power BI قرار داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید در وبینارهایی را که توسط تیم Power BI برگزار می‌شود شرکت کنید. برای ورود به وبلاگ به این لینک مراجعه کنید.

۴- دوره‌های آموزشی EdX

EdX یکی از مراجع آموزش ویدیویی است که برای موضوعات مختلف، ویدیو‌های آموزشی ارائه می‌دهد. برای مشاهده دوره Power BI  در این وبسایت به این لینک مراجعه کنید.

۵- گروه رسمی کاربران Power BI

شما می‌توانید با ورود به لینک این گروه، سوالات خود را بپرسید و از به روزترین مطالب در مورد پاور بی آی مطلع شوید.  لینک گروه

۶- شرکت در دوره‌های آفلاین آموزشی:

این دوره‌‌ها به صورت ویدیویی است و برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند در دوره‌های حضوری شرکت کنند و تسلط کافی بر زبان انگلیسی ندارند. از طریق لینک زیر می توانید به دوره رایگان آموزش power bi  دسترسی داشته باشید.