به نظر شما یک کسب و کار چگونه می تواند به چالش ها پاسخ دهد؟
با انعطاف پذیری، چابک بودن و آگاهی.
چنین چیزی نیازمند استفاده از داده‌ها و تحلیل آن‌هاست تا ناشناخته­ های کسب وکار را کشف کنید و در زمان مناسب اقدام تاثیرگذاری داشته باشید. ۱۰ ترند داده برتر در ۲۰۲۱ را در ادامه بشناسید و از آنها به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

SaaS. 1 جدیدترین و بهترین دوست همه

درحالیکه پروژه­های بزرگتر در مدت زمان کوتاهی متوقف می‌شوند، SaaS جایگزین خوبی برای انتقال دیتابیس­ها و اپلیکیشن­هاست.

در آینده نیز از تکنولوژی­هایی استفاده خواهد شد که بتوانند داده‌ها را از منابع مختلف بدست بیاورند، جابجا و هماهنگ کنند.

۲. رسیدن کاربران به خودکفایی در استفاده از داده‌ها

وقتی هیچ دستورالعمل و راهنمایی برای کابر سیستم وجود نداشته باشد، روشی بصری برای تطابق با تغییرات سیستم لازم است. در تحلیل داده، قادر ساختن کاربران برای دسترسی به داده به صورت بصری، این خودکفایی را ممکن میسازد.

۳. داده‌های اشتراکی، مصورسازی داده و داستان­گویی با داده توسط افراد زیادی استفاده میشوند.

بحث داده بسیار پیشرفت کرده است و این توسعه میلیون­ها نفر را به سمت علم داده سوق می‌دهد. در سال ۲۰۲۱ داستان گویی با داده اهمیت زیادی پیدا می‌کند اما این داده‌ها به سرعت سیاست­گذاری خواهند شد. در نتیجه، برای یکپارچگی داده‌ها نیاز به پروتکل داریم.

۴. داده‌های به روز، از هرچیزی مهم تر است.

از زمان همه­ گیری داده، شاهد نیاز روزافزون به داده‌های به موقع و دقیق هستیم. اعلان‌ها، به روزرسانی‌ها و پیش بینی­ها باید با تعدد بیشتری و با به‌ روزترین متغیرها اتفاق بیافتند  و همانطور که سرعت تولید داده افزایش پیدا می‌کند، کسب و کار نیز باید پا به پای داده‌ها پیشرفت کند.

۵. تحلیل­های پیشرفته باید متفاوت به نظر برسد.

مدل‌های پیش­بینی کننده معمولا بدون وجود نقطه ورود داده عملکرد درستی ندارند. الگوریتم ها برای ساخت یک دیتا مدل از آینده سازمان، به مقدار زیادی از داده­های گذشته نیاز دارند. این مدل‌ها به رویکردهای تحلیلی سطح بالاتری برای تمرکز بر داده­های پرت داریم.

۶. ثبت و ترکیب داده­ های مشابه ضروری است.

استفاده از منابع داده‌ای خارج از سازمان این روزها اهمیت فزاینده­ای پیدا کرده است.  از این طریق شما میتوانید داده­های حاصل شده از ترکیب و همبستگی رکوردهای سیستم را بدست بیاورید.  این ترند داده جدید نیست اما به لطف پردازش ارزان‌تر و پیشرفت هوش مصنوعی، محبوبیت بیشتری بدست آورده است.

۷. مهندسی مجدد فرایند کسب و کار، در مرکز توجه قرار گرفته است.

امروزه و در ترند داده ۲۰۲۱، ما نه تنها فرایندهای کسب و کار را مدلسازی می‌کنیم بلکه داده کاوی، خودکارسازی و بهینه سازی آنها را نیز از طریق تکنولوژی‌هایی مثل خودکارسازی فرآیندها از طریق ربات، هشداردهی و تحلیل های تعبیه شده انجام می‌دهیم. همانطور که رهبران کسب و کار به دنبال مهندسی مجدد فرآیندها هستند، بهره وری سازمان فقط در صورت مورد توجه و اولویت قرار گرفتن، رشد می کند.

۸. قطب­ نمای رقابت، نظارت و امنیت دوباره تنظیم شده است.

دولت­ها بیشتر از قبل در حریم خصوصی شهروندان دخالت می‌کنند و این مسئله فعلا به طور موقت پذیرفته شده است. به علاوه شاهد همکاری رقبای تجاری هستیم. یک وجه بالقوه این همه­گیری این است که همکاری در مقیاس بزرگ ممکن است موجب نوآوری شود. اما داده‌ها در کجا و چگونه ذخیره و استفاده می‌شوند؟

۹. همکاری بخش‌های مختلف علم داده بیشتر می‌شود.

مدیریت داده و تحلیل داده فرصت­هایی را برای یکپارچگی بین نقاط مختلف این زنجیره، فراهم کرده است. این فرصت‌ها تحلیل و ترکیب را در هم می‌آمیزد و باعث شده است متادیتاها، منطق کسب و کار و کاتالوگ­ها به عنوان اتصال‌های این زنجیره عمل کنند. این کار، همکاری، نوآوری و مباحثه را به سمت داده سوق می‌دهد.

۱۰. یک تغییر دیجیتال بزرگ باعث بروز تغییر نسل در تجزیه و تحلیل شود.

تغییر شدید شرایط باعث تغییر در انتظارات شده است که ممکن است آغازگر تغییر نسل هوش تجاری (BI) باشد. انتظارات از نسل بعدی تکنولوژی را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: حرکت از مجهول به سمت معلوم. در دنیایی که در آن عدم قطعیت وجود دارد، شرکت ها باید تا جایی که می‌توانند شفاف و برای چالش‌ها آماده باشند.