داستان گویی با داده ، سریع ترین و بهترین روش برای قدرتمند کردن تیم شما برای درک کردن داده و عمل کردن بر اساس آن است. این کار باعث ایجاد فرهنگ داده محور

و شفاف می شود و افراد شما را برای انجام کاری که برای آن استخدام شده اند، آماده می کند.

داستان گویی با داده، به تیم شما چشم انداز می دهد و باعث می شود همه بدانند که در لحظه باید به چه چیزهایی اهمیت بدهند.

داستان گویی با داده چگونه باعث تغییر در شیوه تصمیم گیری می شود؟

اکثر افراد فکر می کنند هر کسی می تواند داده ها را تحلیل و آن ها را کشف کند. وقتی صحبت از تکنولوژی می شود، همه به Spotify، Netflix و … فکر می کنند. مردم این ابزارها را به دلیل سادگی دوست دارند. بدون کوچک ترین صرف زمانی، می توانند به راحتی آن ها را شخصی سازی کنند.
اما بیشتر شرکت ها نیز از کارکنانشان توقع دارند که به سرعت داستان گویی با داده را آغاز نمایند. در تئوری به داده محور بودن تاکید می کنند اما در عمل این کار برای افراد بسیار سخت، زمان گیر و پیچیده خواهد بود.
ما باید ابتدا درک داده را به کارمندان آموزش دهیم. داستانگویی با داده به هر کسی فارغ از تواناییش، توانایی درک و استفاده از داده را میدهد.

داستان گویی با داده چگونه کار میکند؟

لازم نیست برای داستان گویی با داده چیزی را از ابتدا شروع کنید یا روزها برای تنظیم چیزی وقت صرف کنید، بلکه سریع ترین راه است برای این که شرکت شما روی هدف درست متمرکز شود و تصمیمات بهتر و سریع تری نسبت به گذشته بگیرد.

قدم اول: قبل از این که از داشبورد استفاده کنید، داده ها را با زبان عامیانه خود درک کنید.

در شرکت هایی که به جای مجبور کردن کارکنان به تحلیل صفحات اکسل یا جستجوی داشبوردها، راهی برای درک داده نشان می دهند، به مرور زمان فرهنگ داده محور و شفاف شکل می گیرد که در آن تصمیم گیری ها بهتر می شود و تحقق اهداف سریع تر اتفاق می‌ افتد. داستان گویی با داده نباید فقط در زمان تصمیم گیری اتفاق بیفتد، کارکنان شما باید با سایر تیم ها صحبت کنند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

قدم دوم: یاد بگیرید برای اخذ بهتر تصمیمات به چه چیزهایی نیاز دارید؟( داستان گویی شخصی سازی شده)

با داستان گویی از طریق داده ، تیم شما میتواند یک داستان شخصی سازی شده طراحی کند. داستانی که در آن هر آنچه را که از کسب و کار لازم دارید، می‌ خوانید . این تکنولوژی هوشمند است و به صورت طبیعی مهم ترین و جالب ترین اطلاعات را برای هر کارمند بیان می کند و به آن ها اجازه می دهد اطلاعات را با هم به اشتراک بگذارند.

قدم سوم: برای انجام اقدامات با تیم خود صحبت کنید

داستان گویی تنها راهی است که باعث می شود هر کسی داده را درک کند. داستان ها هستند که باعث برقراری ارتباط، یادآوری اتفاقات و انجام کارها می شوند. باعث متقاعد کردن و انگیزه دادن می شوند. داستان ها به ما کمک می کنند که مسائل جدید را بشناسیم و سوالات جدید برایمان ایجاد شود.
به جای این که کارمندان به دنبال جواب بگردند، داستان گویی با داده اطلاعات را در دسترس کارمندان قرار می دهد. داستان گویی با داده قابلیت کامنت گذاری، مشارکت و یکپارچه سازی با ابزارهای ارتباطی مثل Slack را دارد و قابلیت اشتراک گذاری از طریق ایمیل را افزایش می دهد.
از آن جا که داستان گویی درست با زبان نوشتاری انجام می شود، در موبایل نیز درست مانند دسکتاپ کار می کند. وقتی حضور ندارید، کسب و کار متوقف نمی شود. مهم نیست در هواپیما باشید یا در حال صرف شام، داستان گویی با داده به شما کمک می کند که تمامی تیم شما نبض کسب و کارتان را در هر زمان و هر کجا در دست داشته باشند.