داده‌ها ابزاری حیاتی برای سازمان هستند و انتخاب شرکت تحلیل داده مناسب می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.  تا سال ۲۰۲۵، تقریباً همه صنایع وابسته به سیستم‌های تحلیل داده خواهند بود. هنگام انتخاب یک شرکت تحلیل داده، باید اولویت‌های کسب وکارتان را شناسایی کنید، درباره نیازهای کسب و کار خود تحقیق کنید و  راهکار شرکت تحلیل داده را با نیازهای خود مطابقت دهید.  این کار به شما کمک می‌کند تا راهکاری را پیدا کنید که چابک تر و با سازمان شما سازگارتر باشد. یک شرکت تحلیل داده خوب با در نظر گرفتن روش‌های مورد نیاز و حجم داده موجود، در کوتاه ترین زمان ممکن سیستم تحلیل داده را در سازمان شما پیاده سازی کرده و با یک تیم تحلیل داده خبره آن را پشتیبانی می‌کند.

شرکت تحلیل داده

در ادامه به مقایسه بهترین شرکت‌های تحلیل داده در سال ۲۰۲۱ میپردازیم:

۸ شرکت تحلیل داده برتر در دنیا

۱. Xplenty یک شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این شرکت پلتفرمی‌برای یکپارچه سازی داده فراهم می‌کند که داده‌ها را از هر منبع داده ای جمع آوری کرده و می‌تواند به منابع داده تحلیلی آنلاین مانند AWS Redshift و Google BigQuery متصل شود. این شرکت برای بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری راهکار ارائه می‌دهد.

  • ویژگی‌ها: Xplenty یک سیستم مقیاس پذیر فراهم می‌کند و می‌تواند برای اجرای کارهای تکراری ساده و همچنین تراکنش‌های پیچیده مورد استفاده قرار گیرد. این نرم افزار از طریق ایمیل، چت، تلفن و جلسات آنلاین پشتیبانی می‌شود.

سال تاسیس: ۲۰۱۲

تعداد کارکنان: ۱۱-۵۰ کارمند

محل دفاتر: ایالات متحده و اسرائیل

خدمات اصلی: ادغام داده‌ها، ETL ، ELT

سایر خدمات: هوش تجاری، داده‌های بزرگ،Hadoop  و غیره

درآمد: ۱- ۵ میلیون دلار

 

۲. SG Analytics یک شرکت تحلیل داده پیشرو است که در مناطق مختلف جهان فعالیت می‌کند.این شرکت در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ جایزه “بهترین کارفرمای منطقه ای” را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۸ این عنوان را حفظ کرد. SG Analytics با داشتن جو کاری کاملاً مناسب و متخصصانی آموزش دیده تلاش می‌کند انتظارات مشتری را از بدو تاسیس برآورده کند.

  • ویژگی‌ها: تلاش برای برای برطرف کردن تمامی نیازهای کاربران سیستم

سال تاسیس: ۲۰۰۶

تعداد کارکنان: حدود ۵۰۰ کارمند.

محل دفاتر: ایالات متحده آمریکا، انگلستان و سوئیس.

خدمات اصلی: خدمات مربوط به تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، فروش و همچنین عملیات.

سایر خدمات: تحقیقات سرمایه گذاری، تحقیقات بازار و BI و تجسم.

درآمد: ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار.

 

۳. Sumatosoft یک شرکت تحلیل داده و اینترنت اشیا است که در انجام پروژه‌های پیچیده تخصص دارد. این شرکت به کسب وکارهای مختلفی از جمله بهداشت، پزشکی، مهمان داری، IT، املاک و مستغلات، تجارت الکترونیکی و سرگرمی خدمت رسانی می‌کند.

  • ویژگی‌ها: خدمات را برای استارت آپ‌ها سفارشی سازی می کند. رتبه پنجم در تست‌های جهانی کسب کرده است. در به عهده گرفتن پروژه‌های پیچیده تخصص دارد.

سال تاسیس: ۲۰۱۲

تعداد کارکنان: حدود ۳۰۰ کارمند.

محل دفاتر: استرالیا، ایالات متحده و اروپا.

خدمات اصلی: طراحی وب، تجزیه و تحلیل ایده و همچنین توسعه نرم افزار.

سایر خدمات: تست و  تضمین کیفیت محصول، اصلاح کد، کمک به مشاغل در استفاده مجدد از نرم افزار.

درآمد: ۲.۲ میلیون دلار

 

۴. ScienceSoft یک شرکت تحلیل داده و مشاور فناوری اطلاعات است که در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد. این شرکت به کسب وکارهای خرده فروشی، بهداشتی، نرم افزاری، بانکی و غیره راهکار ارائه می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

  • ویژگی‌ها: ۳۰ سال سابقه تخصصی در صنعت IT دارد. پلتفرم تحلیل داده متناسب با اندازه سازمان ارائه میکند.

سال تاسیس: ۱۹۸۹

تعداد کارکنان: ۷۰۰+ کارمند

محل دفاتر: ایالات متحده آمریکا

خدمات اصلی: علم داده، داده‌های کلان، BI ، مدیریت داده، برون سپاری تجزیه و تحلیل داده.

سایر خدمات: توسعه نرم افزار، آزمایش نرم افزار وتضمین کیفیت محصول، امنیت سایبری، اینترنت اشیا، خدمات برنامه، مشاور فناوری اطلاعات و غیره

درآمد: ۲۵ میلیون دلار.

 

۵. Pragmatic Works با بیش از ۲۵ سال تجربه، ۱۵۳۰ پروژه را با موفقیت به پایان رسانده است. این شرکت در حوزه مشاوره برای مدیریت داده و بازسازی ساختار داده‌ها تمرکز دارد. این شرکت هیچ مرکزی در کشورهای دیگر ندارد اما از طریق SQL سرور بدون هیچ مشکلی به مشتریان متصل می‌شود.

  • ویژگی‌ها: همکار رسمی مایکروسافت است.

سال تاسیس: ۲۰۰۷

تعداد کارکنان: ۵۱ – ۲۰۰ نفر

محل دفاتر: فلوریدا

خدمات اصلی: یادگیری ماشین، زیرساخت ابری و تجزیه و تحلیل داده‌ها.

سایر خدمات: مهاجرت ابری، خدمات مدیریت شده و زیرساخت‌های ابری.

درآمد: ۱۷.۹ دلار آمریکا

 

۶. Beyond the Arc یک شرکت تحلیل داده است که با توجه به نیاز مشتری، دیدگاه‌های ارزشمندی در مورد تجزیه و تحلیل و مدیریت داده‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌های مالی و پرداخت، رسانه‌ها، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کند.

  • ویژگی‌ها: ارائه استراتژی‌هایی که با سازمان دهی داده‌ها منجربه افزایش فروش می‌شوند. این شرکت در حوزه‌های برندینگ، مصورسازی داده و داده کاوی نیز فعالیت می‌کند.

سال تاسیس: ۲۰۰۸

تعداد کارکنان: ۱۱ تا ۵۰ کارمند

محل دفاتر: کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا.

خدمات اصلی: تجزیه و تحلیل پیش بینی و یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل متن -NLP-محاسبات شناختی، تجزیه و تحلیل خرید مشتری، درآمدزایی از داده‌های B2B و غیره

سایر خدمات: ارتباطات، رسانه‌های اجتماعی، آموزش، استراتژی CX و آژانس روابط عمومی.

درآمد: ۱.۹ میلیون دلار

 

۷. PSL یک سازمان توسعه نرم افزار است که بر اساس مفهوم DevOps فعالیت می‌کند و چالش‌های مختلفی را در زمینه مهندسی، اتوماسیون، عملکرد و غیره برطرف می‌کند.

  • ویژگی‌ها: این محصول در زمینه‌های تبلیغات، فناوری اطلاعات، رایانش ابری و توسعه نرم افزار جایگاه ویژه ای دارد و با ارائه خدمات با کیفیت و قابل اعتماد، با فناوری نوآورانه تأثیر زیادی بر مشتریان خود گذاشته است.

سال تاسیس: ۱۹۸۵

تعداد کارکنان: ۵۰۱ – ۱۰۰۰ کارمند.

محل دفاتر: کلمبیا و سن خوزه

خدمات اصلی: هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ

سایر خدمات: خدمات برون سپاری نرم افزار، اتوماسیون تست، DevOps ، BlockChain ، سیستم تشخیص صدا و غیره

درآمد: ۲۴.۲ دلار آمریکا

 

۸. Trianz یک شرکت مستقر در آمریکاست که به استفاده از استراتژی‌های مدرن و موثر در تحول دیجیتال مشهور است. این شرکت در شاخه‌های مختلف مانند IT، دیجیتالی سازی مشاغل، تست نرم افزار و موارد دیگر خدمات ارائه می‌دهد و حدود ۵۰۰ مشتری ثابت دارد.

  • ویژگی‌ها: Trianz در لیست Forbes 2019 ، بعنوان “بهترین شرکت مشاوره مدیریت آمریکا” شناخته شد. ۸۹ درصد مشتریان این شرکت، آن را به عنوان برترین شرکت تحلیل داده انتخاب کرده اند. خدمات این شرکت عمدتا مشتری محور است و در نتیجه آن را به یک شرکت تحلیل داده دوست داشتنی در جهان تبدیل می‌کند.

سال تاسیس: ۲۰۰۱

تعداد کارکنان: ۱۰۰۱ – ۵۰۰۰ کارمند.

محل دفاتر: ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی، هند، انگلستان و اتحادیه اروپا

خدمات اصلی: تجزیه و تحلیل بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی، فروش، منابع انسانی، امور مالی.

سایر خدمات: خدمات ابری، استراتژی و ارزیابی، مشاوره و پیاده سازی، دیجیتال سازی، زیرساخت‌ها و امنیت.

درآمد: ۸۰ میلیون دلار

نتیجه گیری:

بر اساس مقایسه ای که در این مطب انجام شد، شرکت تحلیل داده خوب شرکتی است که با داشتن یک تیم متخصص پروژه هوش تجاری را پیاده سازی و پشتیبانی کند، در انجام این کار سابقه تخصصی داشته باشد، با شرکت‌های مطرح این حوزه هم چون مایکروسافت همکاری داشته باشد و محصول مقیاس پذیر متناسب با اندازه سازمان و نوع فعالیت کسب وکار ارائه دهد.

شرکت هوشمند تجارت نمودار با داشتن سابقه اجرایی موفق ۵ ساله در حوزه تحلیل داده و همکاری با پارتنر طلایی مایکروسافت، می‌تواند در این مسیر همراه شما مدیران محترم کسب وکارها باشد.