ما با داده ها احاطه شدیم ، حجم داده هایی که تولید می شوند روز به روز رو به افزایش است. اگر قصد دارید در حوزه ی تحلیل کسب و کار مشغول به کار شوید ، این کتابها دروازه ورود شما به دنیای داده هاست. لیست زیر شامل کتابهایی است که در حوزه های مختلف علم داده ، برای آموزش افراد مبتدی در رده ی بهترین ها قرار می گیرند.

۱- کتاب تجزیه و تحلیل داده ها

بهترین کتاب تحلیل داده

کتاب data analytics دانلود کتاب data analytics کتاب تجزیه و تحلیل داده

بخش های ارائه شده در این کتاب ، بیشتر شبیه به یک دوره ی آموزشی دانشگاهی است و البته بسیاری از دانشگاه ها از این کتاب به عنوان منبع اصلی آموزش استفاده می کنند. این کتاب بهترین ماخذ برای آشنایی با تحلیل داده ها می باشد. در کنار بررسی عناوین اساسی و واژگان کلیدی این کتاب شامل :

  • ارائه ی مثال های واقعی از تحلیل داده ها
  • تمرین های موردی که می توانند در پورتفولیو نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
  • سوالات مروری برای سنجش سطح یادگیری مخاطبان
  • راهنمای R و Python برای مبتدیان

می باشد. گرچه این کتاب برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد ، اما تاکنون به دفعات بازبینی و تجدید چاپ شده است تا به طور کامل مباحثی هم چون امنیت داده ها ، کلان داده ( big data ) ، هوش مصنوعی و علم داده را پوشش دهد

۲- داستان پردازی با داده ها : راهنمای مصورسازی داده ها برای حرفه ای ها در کسب و کار

بهترین کتاب مصورسازی

storytelling with data داستان پردازی با داده هادر تجزیه و تحلیل داده ها ، ارزش واقعی داده ها زمانی روشن می شود که بتوانیم داستان های مناسب با آنها تعریف کنیم. این کتاب گام به گام در اصول طراحی و استفاده صحیح از داده ها شما را همراهی می کند. داستان پردازی با داده ها پا را از اصول تئوری فراتر گذاشته و مثال هایی از دنیای واقعی را برای درک بهتر مطالب با آنها همراه می کند. این کتاب به شما کمک می کند تا :

  • درک ساختار
  • انتخاب روش صحیح مصورسازی مطابق با شرایط
  • حذف بی نظمی ها و برجسته کردن موارد مهم
  • داشتن تفکر طراحی
  • ساختن ارائه و داشبورد با ویژوال ها با داستان پردازی صحیح

۳- علم داده برای کسب و کار : آنچه باید در مورد داده کاوی و تفکر تجزیه و تحلیلی بدانید

بهترین کتاب تحلیل کسب و کار

data science for business علم داده برای کسب و کار

این کتاب بر اهمیت داده ها در تصمیم گیری برای کسب و کار تاکید می کند. اگر علاقمند به کار در حوزه ی تحلیل کسب و کار باشید ، این کتاب در واقع مقدمه ای است برای بررسی ارتباط علم داده و کسب و کار و استفاده از داده ها برای تصمیم گیری داده محور. کار خوب این نویسنده اینجاست که تکنیک ها و اصول علم داده را در ارتباط با کسب و کار و بدون شرح موارد فنی در اختیار مخاطب قرار می دهد.

۴- کتاب Numsense! آموزش علم داده برای مبتدیها

بهترین کتاب مرور علم داده

دانلود کتاب numsense کتاب data science

 

مطالعه ی این کتاب شما را در دنیای علم داده غرق می کند و برای افراد که سابقه ی فنی ندارند بسیار مناسب است. نویسنده از طریق الگوریتم هایی با زبان شفاف و توضیحات بصری با شما همراه می شود تا با ریاضیات پیچیده سردرگم نشوید. این کتاب نه تنها برای مبتدی ها مناسب است بلکه تمرینی است برای متخصصان علوم داده.

۵- کسب و کار فاقد هوش : خلق بینش و نوآوری با تحلیل داده و کلان داده

بهترین کتاب در زمینه ی هوش تجاری

business unintelligence دانلود کتاب

 

این کتاب سه ضلع موفقیت هر کسب و کار یعنی انسان ، فرایندها و اطلاعات را در تعامل موثر با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب در واقع به مفاهیم سنتی هوش تجاری نمی پردازد بلکه به بررسی بخشهایی می پردازد که در آنها هوش تجاری می تواند با شکست مواجه شود و مدلها و چارچوبهایی برای آن ارائه می دهد. اگر به دنبال مروری بر گذشته ، حال و آینده ی هوش تجاری هستید این کتاب برای شما نوشته شده است. مباحثی که در این کتاب مطرح شده اند :

·        ظهور اکوسیستم بیزتک

·        نکات عملی برای استفاده از بیگ دیتا

·        تصمیم گیری داده محور ، شهودی و جمعی ( و چرا سازمان ها به هر سه ی این موارد نیاز دارند.)

۶- پایتون برای همه : کاوش داده ها در پایتون

بهترین کتاب یادگیری پایتون

دانلود کتاب آموزش پایتون دانلود کتاب Python for everybody

 

اگر تا به حال یک خط کد ننوشته اید ، یا هنوز خود را مبتدی می دانید ، این کتاب به شما کمک می کند تا اولین برنامه ی خود را در چند دقیقه بنویسید. دکتر چارلز سورنس از دانشگاه میشیگان ، مخاطب را در فرایند یادگیری تا صحبت با دیتابیس از طریق پایتون با خود همراه می کند.

۷-راهنمای شروع سریع SQL : راهنمای ساده ی مبتدیان برای مدیریت ، تحلیل و تغییر داده ها با SQL

بهترین کتاب معرفی SQL

SQL quick start guide دانلود کتابراهنمای شروع سریع SQL چیزی بیشتر از یک کتاب است. با در اختیار داشتن این کتاب ، شما به راحتی می توانید به یک نمونه پایگاه داده دسترسی داشته باشید ، بنابراین می توانید آنچه آموخته اید را در عمل تست کنید.

مواردی که با خواندن این کتاب فرا می گیرید :

·        ساختارهای پایگاه داده

·        کوئری های کلیدی SQL برای تجزیه و تحلیل داده ها

·        توصیه هایی برای انتقال مهارت های SQL جدید خود به کارمندان

·        و …

 

۸- هوش مصنوعی : راهنمای تفکر در مورد انسانها

بهترین کتاب هوش مصنوعی

artificial intelligence هوش مصنوعی

با خواندن این کتاب می توانید ایده های دروغین در خصوص هوش مصنوعی را از واقعیت جدا کنید. نویسنده ی این کتاب ، ملانی میشل ، متخصص علم کامپیوتر ضمن معرفی تاریخچه ی هوش مصنوعی و افرادی که در پیشرفت آن نقش کلیدی داشته اند ، به درک مفاهیم پیچیده ای مانند شبکه های عصبی ، پردازش زبان طبیعی و مدلهای دید کامپیوتری کمک شایانی می کند. از آن جایی که تحلیلگران داده نیاز چندانی به درک عمیق هوش مصنوعی ندارند ، آشنایی با این تکنولوژی و تاثیر آن در دنیای تحلیل داده ها خالی از لطف نخواهد بود. میشل تمامی این موارد را با زبانی شفاف و روان توضیح داده است.

۹- کلان داده : انقلابی که زندگی ، کار و نحوه ی تفکر ما را متحول ساخته است.

بهترین کتاب کلان داده

big data بیگ دیتا دانلود کتاب بیگ دیتا

چه درگیر تحلیل داده ها باشید و چه نباشید ، واژه ی کلان داده یا بیگ دیتا به گوشتان خورده است. نویسندگان این کتاب به سراغ کلیدواژه های این حوزه رفته اند تا از تاثیر کلان داده ها و تغییرات آن بر زندگی ما سخن گفته اند. این کتاب در واقع یک متن تخصصی آموزش کلان داده نیست بلکه بیشتر نسخه ای است که به معرفی کلان داده ، اهمیت آن ، تاثیرات آن و چشم اندازی که می توان برای آن متصور شد ، می پردازد.

تحلیل داده علم داده یادگیری ماشین ماشین لرنینگ machine learning

۱۰- صد صفحه یادگیری ماشین

بهترین کتاب یادگیری ماشین

همانطور که از نام این کتاب برمی آید ، مروری است بر یادگیری ماشین در حدود چیزی بیشتر از ۱۰۰ صفحه . خواندن این کتاب زمان زیادی نخواهد برد.آندری بورکف در این کتاب دیدی غیرفنی نسبت به این حوزه داشته است و اگر تجربه ی برنامه نویسی  یا آمار نداشته باشید نیز می توانید از آن بهره ببرید.

این کتاب علی رغم حجم کم خود ، اطلاعات بسیاری مفیدی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. اگر با مفاهیمی همچون تحلیل خوشه بندی ، شبکه های عصبی و … آشنایی ندارید ، نگران نباشید ، چرا که با خواندن این کتاب تمامی آنها را فرا خواهید گرفت.

 

منبع