در خانه بمانیم!

امروزه همه افراد در جهان با بحرانی جدی و خطرناک به نام “ویروس کرونا” یا COVID19 مواجه شده اند. با توجه به سرعت انتقال این ویروس، روز به روز به تعداد مبتلایان این بیماری در کشورهای مختلف افزوده می‌شود.
ما در مجموعه نمودار باور داریم که تحلیل درست داده ها و به کارگیری آن ها به منظور اتخاذ تصمیم های داده محور، در کنترل رشد و همه‌گیر شدن این بیماری بسیار مفید و کارا خواهد بود. حال بیشتر از هر زمانی نیاز داریم تا پاسخی سریع برای سوالات خود در این زمینه داشته باشیم.

در این داشبورد به صورت روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا، آمار بیماران بهبود یافته و جانباختگان بر اثر بیماری کووید۱۹ منتشر خواهد شد. منبع داده‌های داشبورد از سایت وزارت بهداشت استخراج شده است و ظهر هر روز به روز رسانی می‌شود. لازم به ذکر است داده ها از تاریخ ۹۸/۱۱/۲۹ ثبت شده است.

 

از آنجاییکه از تاریخ ۴ فروردین ۹۹ داده های مربوط به ویروس کرونا به صورت استانی منتشر نمی‌شود، داشبورد زیر وضعیت کرونا در ایران را به صورت کلی نمایش می‌دهد.

وضعیت کرونا در ایران

وضعیت کرونا به تفکیک استان‌های مختلف ایران

در ادامه این مقاله آمار کرونا در ایران را به تفکیک استان‌های مختلف، از تاریخ ۲۹ بهمن ۹۸ تا تاریخ ۳ فروردین ۹۹ مشاهده می‌کنید.
تعداد کل مبتلایان و رشد آنها، تعداد جانباختگان و نسبت آنها به کل مبتلایان، تعداد بهبودیافتگان و نسبت آنها به کل مبتلایان در ابتدای داشبورد قابل مشاهده است. همچنین در نمودار خطی می‌توانید روند شیوع ویروس در طول زمان را ببینید که خط نقطه چین در ادامه نمودار نشان دهنده پیش بینی روند در آینده است.

توجه : همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، داده‌های مربوط به استان‌های مختلف تا تاریخ ۴ فروردین منتشر شده است. بنابراین داشبورد زیر به روز رسانی نمی‌شود! در این داشبورد وضعیت ویروس کرونا در ایران را تا تاریخ ۳ فروردین به تفکیک هر استان می‌توانید مشاهده کنید.

برای بزرگنمایی و نمایش داشبورد در یک صفحه بر روی این لینک کلیک کنید.

در ویدیوهای زیر میبینیم که کرونا در استان‌ها نسبت به جمعیت‌شان بیشتر شیوع پیدا کرده اند؟ و وضعیت آن در استان‌های مختلف چگونه است؟

مقایسه استان‌های مختلف در شیوع ویروس کرونا

شیوع کرونا در استان‌های مختلف

 

کدام قسمت از داشبوردها برای شما جذاب تر بود؟ خوشحال میشیم بشنویم. کدام قسمت را دوست نداشتید؟خوشحال میشیم بشنویم. نظراتتون رو در قسمت دیدگاه بیان کنید.