در این مقاله قصد داریم ویژوال جدیدی به نام Circle KPI Gauge را معرفی کنیم. این ویژوال توسط Paypal_ITA منتشر شده و می‌تواند بر اساس قوانین از پیش تعیین شده توسط شما، تغییر رنگ دهد.

هر KPI می‌تواند به عنوان یک Donut Chart نمایش داده شود. کاربرد این ویژوال که متشکل از یک حلقه‌ی داخلی و یک حلقه‌ی خارجی می‌باشد، نمایش داده‌ به صورت درصدی و با استفاده از رنگ‌های مختلف است. امکان تغییر ضخامت و رنگ این حلقه‌ها و سایر تنظیمات ظاهری برای این ویژوال نیز وجود دارد.

شما با تعیین اعداد ماکسیمم و مینیمم در بخش تنظیمات مربوطه مطابق شکل زیر، می‌توانید مشخص نمایید که برای چه اعدادی چه رنگ‌هایی توسط این ویژوال به شما نمایش داده شود:

Circle KPI Gauge

برای استفاده‌ی مناسب از این ویژوال، می‌توانید از یک Slicer برای فیلتر کردن داده‌های خود استفاده نمایید. به عنوان مثال، با قرار دادن سال‌های مختلف در ویژوال Slicer، می‌توانید با انتخاب سال‌های دلخواه خود، پارامتر دلخواه خود را به صورت درصدی ببینید و به سادگی با توجه به رنگ ویژوال Circle KPI Gauge، به وضعیت آن پارامتر در سال انتخابی پی ببرید.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۲، پارامتر مورد نظر ۱۷ درصد و با وضعیت قرمز و در سال ۲۰۱۷، ۹۶ درصد و باوضعیت سبز بوده که توسط این ویژوال به شما نشان داده می‌شود:

 

 

Circle KPI Gauge

اگر در مورد این مقاله سوالی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.