یکی دیگر از ویژوال هایی که می‌توانید در Power BI از آن استفاده کنید، ویژوال Slim Data Bar KPI است که توسط DellCable طراحی و منتشر شده است.

در بسیاری از موارد در مصور‌سازی داده‌ها، نقطه‌ی هدفی برای سنجش وضعیت داده‌ها نسبت به هدف مورد نظر (Target) وجود دارد.

این ویژوال برای نمایش مقدار یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) بوده و در نتیجه برای نمایش میزان پیشرفت نسبت به نقطه‌ی هدف (Target) ، می‌توانید از آن استفاده کنید که مقدار پیشرفت شما به صورت یک Slim Bar رنگی خواهد بود.

از مزایای این ویژوال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-نشان دادن پیشروی به سمت Target

۲-اشغال حداقلی فضای داشبورد در گزارش شما؛ امکان ساخت آن در تنها دو باکس و نمایش آن در گزارش Power BI Mobile نیز وجود دارد.

 

slim data bar

مطابق شکل نشان داده شده، می‌توان میزان فروش در ۴ منطقه را مشاهده نمود و به آسانی تشخیص داد که آیا مقادیر فروش به میزان مد نظر (Target) رسیده‌اند یا خیر؛ که در این شکل رنگ سبز نشانگر رسیدن به Target و رنگ قرمز نشانگر کمتر بودن میزان فروش از میزان مد نظر در آن مناطق است.

شما می‌توانید مقدار Target و یک مقدار بیشینه را در این ویژوال تعیین نمایید تا بر روی مقدار پارامتر خود کنترل داشته باشید.

همچنین مطابق با شکل زیر، با قرار دادن نشانگر موس بر روی ویژوال می‌توانید اطلاعاتی از قبیل مقدار کنونی پارامتر مورد نظر، مقدار Target و میزان فاصله‌ی کنونی پارامتر تا رسیدن به مقدار Target را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید بنا بر نیاز خود تنظیمات مربوط به این ویژوال را تغییر دهید.

اگر در مورد این مقاله سوالی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.

 

slim data bar