در این مقاله قصد داریم در مورد ظاهر جدید پاور بی آی سرویس صحبت کنیم و با تغییرات آن آشنا شویم. در جدیدترین به روزرسانی Power BI Service، رابط کاربری بروز شده و چهره‌ای مدرن‌تر به خود گرفته است.

تغییرات ظاهری Power BI

این تغییرات ظاهری از تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۱۹ برای کاربران در دسترس است.

چرا ظاهر Power BI Service تغییر کرده است؟

تغییرات جدید از رشد روز افزون استفاده از پاور بی آی در سازمان‌ها الهام گرفته شده است. سعی شده تا قدرت و سادگی را همزمان ارائه دهد. اخیراً ما شاهد تغییرات چشم‌گیر در تعامل کاربران با پاور بی آی بوده ایم، و مشتریان به ویژگی‌های غنی این نرم‌افزار و سادگی استفاده از آن علاقه نشان داده اند.

هر ماه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از Power Bi استفاده می‌کنند و ما نیاز های متنوع آن‌ها را تشخیص داده ایم.

برای ایجاد تجربه‌ای دلنشین از فرآیند customer-centric design (طراحی مشتری محور) استفاده شده است که مبنای آن خواسته‌ها، نیازها و چالش‌های مشتریان می‌باشد.

چه چیزهایی تغییر کرده است؟

Meta Data -1 (فرا داده)

جزئیاتی مانند آخرین تاریخ بروز شدن و اطلاعات تماس برای مشتریان در این بخش قرار گرفته است.

Vertical Navigation -2 (جهت یابی عمودی)

اکنون صفحات گزارش برجسته‌تر شده‌اند و این امر به دلیل آشنایی مشتریان با وُرد و پاورپوینت می‌باشد. به علاوه کاربران می‌توانند ابعاد پنل ها را تغییر دهند.

 ( نوار اکشن ساده شده)Simplified action bar-3

در تغییرات جدید نوار اکشن ساده‌ شده است. به عنوان مثال مشاهده کامنت ها، خروجی گرفتن و بوکمارک کردن گزارش ها به نسبت گذشته آسان‌تر است.

 (تجربه فیلتر جدید)New filter experience -4

در پنل فیلتر ها نیز تغییرات متفاوتی را شاهد هستیم. از جمله تغییر رنگ زمینه و نمایش بصورت pop up که در تمام گزارش ها می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 (رنگ‌ها و آیکون‌های جدید)New colors and icons-5

سراسر رابط کاربری دچار تغییر رنگ شده است و در تِم و آیکون ها رنگ‌های روشن‌تری را می‌توانید مشاهده کنید. به طوری که اصلی‌ترین نقطه تمرکز بوم گزارش، مصورسازی های شما می‌باشد.

Feature parity – No functionality has been removed-6 (توازن بین مشخصه‌ها – هیچ عملکردی حدف نشده است)

دستورات اضافی مانند edit, save a copy و موارد دیگر با کلیک بر روی سه نقطه (…) در منوی اکشن نمایش داده می‌شود. همچنین به گزینه usage metrics از پنل content list می‌توانید دسترسی داشته باشید.

در تصویر پایین خلاصه‌ای از تغییرات را مشاهده می‌کنید.

ظاهر جدید Power BI

۷- consistent experience (تجربه مداوم)

داشبورد ها نیز ظاهر تازه‌ای پیدا کرده‌اند. به این صورت که ما عناصر UX مشترک را ضمن حفظ تفاوت های عملکردی در داشبورد، گزارش و برنامه ها سازگار ساخته ایم.

در زیر نمونه داشبورد با نمای جدید را مشاهده کنید.

این تغییرات ظاهری بسیار متفاوت و جدید هستند. بنابراین ممکن است تطبیق یافتن با این تغییرات برای برخی از کاربران دشوار باشد. دکمه New Look  به همین منظور طراحی شده است تا کاربران Power BI Service  بتوانند انتخاب کنند که از ظاهر جدید استفاده کنند یا خیر؟!

در تصویر زیر دکمه New Look و کارکرد آن را خواهید دید.

با توجه به بازخوردهای کاربران، ظاهر Power BI Service رفته رفته تغییر کرده و بهبود خواهد یافت.

منبع گزارش :‌وبسایت مایکروسافت 

 

اگر سوالی دارید، در زیر این مقاله از ما بپرسید.