در آپدیت های اخیر قابلیتی به پاور بی آی اضافه شده است که بواسطه آن می توانید ویژوال های منتخب خود را در یک گروه قرار دهید. حسن اصلی این کار این است که برخی از تنظیمات مورد نظر خود را می توان بر روی همه آن ها اعمال کرد.

برای شروع گزارشی ایجاد کرده یا یکی از ریپورت های گذشته خود را باز کنید. حالا باید چارت هایی که می خواهید را با نگه داشتن دکمه Ctrl انتخاب کنید. سپس مانند شکل زیر بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Group را کلیک کنید تا برنامه، آن ها را در یک گروه قرار دهد.

گروه بندی ویژوال ها

 

برای اینکه بتوانید گروه های ایجاد شده و در کل تماس ویژوال های خود را مشاهده کنید نیاز است تا به تب View رفته و گزینه Selection Pane را فعال کنید تا پنجره مورد نظر به نمایش در آید.

اینجا مانند تصویر زیر مشاهده می‏کنید که فرضا گروهی وجود دارد تحت عنوان Australia که از ۲ چارت تشکیل شده است. همچنین می توانید بوسیله Drag & Drop، ویژوال مورد نظر خود را از گروه خارج کنید.

گروه بندی ویژوال ها

 

همچنین اگر بخواهید یک گروه و زیر مجموعه های آن را از معرض دید خارج کنید، باید بر روی آیکون چشم کنار آن کلیک کرده تا به شکل زیر در آید.

گروه بندی ویژوال ها

 

حالا اگر بخواهید در فضای گزارش خود یکی از چارت های داخل Group را انتخاب کنید باید ۲ سری کلیک کنید. به این صورت که با کلیک اول گروه را انتخاب می کنید و با بعدی، چارت مورد نظر که ماوس خود را روی آن نگه داشته اید انتخاب می شود.

از مزایای قابلیت grouping visuals این است که به عنوان مثال اگر بخواهید برای همه Card های خود یک بکگراند ثابت و یکسان انتخاب کنید، می توانید مانند زیر از منوی Visualization، رنگ و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

 

در پایان چنانچه سوالی در مورد قابلیت مورد نظر داشتید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید