یکی از مواردی که می‌تواند منجر به دید عمیق‌تر و جزئی‌تر  نسبت به ویژوال‌های موجود در داشبورد شود، استفاده از Dynamic Tooltip است که توسط MAQ LLC ارائه شده است.

این ویژوال در واقع اطلاعات تکمیلی برای هر کدام از چارت‌های موجود را نمایش می‌دهد که ممکن است به صورت نمایش مژرها و یا نمایش متن باشد که در تصویر زیر فرمت کلی آن نشان داده شده است.

 

به صورت پیش‌فرض، تصویر قرار گرفته برای این ویژوال، علامت سوال است که مرتبط با موارد استفاده از آن است. ولی می‌توان هر عکس دلخواه دیگری را با قرار دادن URL آن جایگزین این تصویر کرد.

به عنوان مثال ویژوال زیر را در نظر بگیرید:

 

در این ویژوال میزان فروش و تعداد آن به صورت ماهیانه را نشان داده شده است. حال فرض کنید برای اطلاعات بیشتر قصد داریم مجموع تعداد فروش در طول یک یا چندین سال را نشان دهیم. برای این کار می‌توانیم از ویژوال Dynamic Tooltip استفاده کنیم:

dynamic_tools

 

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، با قرار دادن نشانگر موس بر روی ویژوال Dynamic Tooltip، می‌توانید تعداد کل فروش را ببینید. برای این کار امکان استفاده از ویژوال Card نیز وجود داشت ولی Dynamic Tooltip فضای کمتری را اشغال می‌کند و می‌توانیم آن را در گوشه‌ی ویژوال‌های مختلف قرار دهیم.

همچنین در حالی که بیشتر Tooltip های موجود، تنها داده‌های استاتیک را نمایش می‌دهند، ویژوال Dynamic Tooltip قابلیت نمایش متون استاتیک و داده‌های داینامیک را داراست و در صورتی که داده‌ای از Data Source تغییر کند، Dynamic Tooltip به صورت اوتوماتیک آپدیت می‌شود.

شما می‌توانید سایر تنظیمات مربوط به این ویژوال را بنا بر دلخواه خود تغییر دهید.

اگر در مورد این مقاله سوالی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.