مقدمه :
امروزه شرکت ها با سرعت در حال داده محور شدن هستند واز ابزارهای تحلیل داده برای اجرای موثرتر استراتژیهای خود بهره می برند. متاسفانه کلان داده ها می توانند برای بسیاری از شرکت ها ناشناخته باشند.
تنها ۱۳% شرکت هایی که استراتژی های داده محور دارند به اهداف خود دست پیدا می کنند، در واقع آنها نیاز دارند بدانند چگونه به طور موثری می توانند از داده ها استفاده کنند تا بیشترین بهره را ببرند. اینجاست که وجود مشاوران حوزه ی داده اهمیت می یابد. مشاوران حوزه ی داده می توانند در بسیاری از سازمان ها تفاوت ایجاد کنند.

مدیریت یک کسب و کار جدید به همان اندازه که می تواند جذاب باشد ، چالش برانگیز نیز هست. به همین دلیل بسیاری از افرادی که اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید می کنند علاوه بر تخصص ، انگیزه و اشتیاق نیز دارند. اما با این وجود از تحلیل داده ها بی نیاز نخواهند بود. امروزه داشتن تخصص مبتنی بر داده بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال در اختیار داشتن مشاوران حوزه داده می تواند موفقیت کسب و کار شما را در بلند مدت تضمین نماید. اما چرا مشاوران داده برای کسب و کارها مفید هستند؟

۱- کسب بینشی که رقبایتان فاقد آن هستند.

هنگامی که یک کسب و کار جدید راه اندازی می کنید ، اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند چرا که کسب و کار در حال یافتن جایگاه خود در بازار می باشد. با این حال احتمال اینکه رقبا در مسیر درست پیش بروند وجود دارد. بنابراین بهره گیری از یک مشاور داده به شما کمک می کند تا از چنین اشتباهاتی اجتناب کرده و بینش های مفید و مهمی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۲- رقبای شما در حال حاضر رویکرد داده محور دارند.

گرچه ممکن است رقبای شما از روز اول با داده ها سر و کار نداشته باشند ، اما در حال حاضر از رویکرد داده محور بهره ببرند. بنابراین شروع کسب و کار بدون مشاوره ی داده و دریافت بینش های مفید ، ایده ی خطرناکی است. در واقع این بدین معناست که در حال حاضر شما از ایده ها و بینش هایی که رقبایتان در سر دارند عقب هستید و قاعدتا این موضوع رسیدن به موفقیت را کمی سخت می کند.

۳- مخاطبان خود را به طور کامل می شناسید.

هر کسب و کاری باید بداند که مخاطبان و مشتریان آن ها چه کسانی هستند. بدون سرمایه گذاری بر روی بازاریابی نمی توانید هر مخاطبی را جذب کنید. کسب و کار شما نیاز دارد تا مخاطبان مشخصی داشته باشد، کسی که بتوانید بر روی آن تمرکز کنید.

با این حال تشخیص این مخاطبان واقعی کسب و کار شما می تواند کمی سخت باشد. با بهره گیری از مشاوره ی داده ، تشخیص اینکه کسب و کار شما برای چه کسانی می تواند جذاب باشد آسان تر است و رساندن پیام بازاریابی شما را بسیار سریع تر خواهد کرد.

۴- حضور آنلاین خود را قدرتمند می سازید.

یکی دیگر از دلایل استفاده از تحلیل داده آن است که می تواند به فرایند توسعه ی وب سایت شما کمک بسیاری کند. فرایندهای طراحی وب مبتنی بر داده می توانند در ایجاد یک وب سایت باکیفیت بسیار موثر واقع شوند.

هر کسب و کار جدیدی نیاز به وب سایت دارد و اطمینان از توسعه ی آن با تگ های صحیح و تحلیل های درست بسیار حیاتی می باشد. مشاوران داده با در اختیار قرار دادن چنین تحلیل هایی می توانند ضمن توسعه وب سایت ، درک شفاف تری از مخاطبان برای شما ایجاد کنند.

۵- فرصت ها و موانع را بهتر بررسی خواهید کرد.

زمانی که کسب و کارشما در مسیر سودآوری حرکت می کند ، مشکلات آغاز می شوند. در این مسیر ممکن است فرصت های کوچکی که کسب و کار شما را به سطح کیفی بالایی برسانند از دست بدهید. اما با استفاده از تحلیل داده ها و بهره گیری از مشاوران داده ، احتمال شناخت این فرصت ها بسیار بیشتر خواهد شد.

همان طور که اداره ی یک کسب و کار می تواند سخت باشد ، شروع یک کسب و کار از آن هم سخت تر خواهد بود. با پیاده سازی روش های صحیح از روز اول ، می توانید کسب و کار خود را در راه صحیح هدایت کنید. اولین روزهای هیچ کسب و کاری ساده نخواهد بود ، اما این روزها می توانند بسیار موثر ، مثبت و پربار باشند. استفاده از مشاوره ی داده را برای تغییرات مثبت و بزرگ در کسب و کار خود فراموش نکنید ، به خصوص برای شرکتهای نوپا.