Power BI Desktop تحت وب!

بعد از انتشار نسخه اولیه Power BI Report Server حالا نوبت به پابلیش شدن داشبورد هایی که به صورت کامل در Power BI Desktop طراحی شده است رسیده!!!

در اولین نسخه Power BI Report Server که قبلا در این مقاله به آن پرداختیم، دغدغه ای که وجود داشت این بود که فقط نمایش داشبورد های پشتیبانی می شد که با اتصال به دیتابیس های تحلیلی SQL Server Analysis Service طراحی شده بودند، که خوشبختانه در ورژن ماه اکتبر Power BI Report Server این محدودیت برطرف شده و می توانید از دیگر منابع اطلاعات نیز برای طراحی داشبورد استفاده کنید.

حذف محدودیت استفاده از SSAS در منابع اطلاعاتی!

مهمترین قابلیت نسخه ماه ژوئن  این بود که امکان طراحی داشبورد های  Power BI desktop رو به صورت کاملا On-Premise بدون استفاده از هیچ یک از سرویس های ابری مایکروسافت فراهم کرد. مهمترین قابلیت ورژن ماه اکتبر این هست که می توانید به همه منابع اطلاعاتی که در Power BI Desktop هست نیز متصل شوید و بدون تنظیمات خاصی، داشبورد های طراحی شده با Power BI Desktop (ورژن مخصوص Report server) در پرتال Power BI Report Server پابلیش کنید.

امکان زمان بندی به روز رسانی اطلاعات SCHEDULED DATA REFRESH

امکان جدیدی که به این ورژن اضافه شده این هست که می تونید داده هایی را که از منابع اطلاعاتی مختلف در Power BI Desktop بارگزاری کردید، به صورت برنامه ریزی شده ریفرش کنید تا اطلاعات جدید نیز به گزارش شما اضافه شود. این کار رو خیلی راحت از گزینه Scheduled Refresh هر گزارش انجام بدید. این مورد هم یکی از دغدغه های کاربران Power BI Desktop بود که نمی تونستند داده جداول رو به صورت اتوماتیک ریفرش کنند که حالا با استفاده از Power BI Report Server این کار خیلی راحت قابل انجام هست.

امکان گزارش گیری در لحظه  DirectQuery

DIRECT QUERY قابلیتی هست که با استفاد از اون می تونید گزارش های در لحظه داشته باشید به این معنی که زمانی که گزارش باز می شه اطلاعات اون گزارش مستقیما از منابع (Data source) خونده میشه. طبیعیه که در این حالت گزارش ها کند تر از حالتی هستند که داده ها در Power BI بارگزاری می شه.  این قابلیتی بود که در Power BI Desktop و Power BI Service داشتیم و حالا این قابلیت در Power BI Report Server هم قابل استفاده هست. در این ورژن برای منابع اطلاعاتی مثل SQL Server, Azure SQL Database, Oracle, Teradata, SAP HANA and می تونیم گزارش های در لحظه داشته باشیم.

امکانات دیگر …

امکانات دیگری هم در این ورژن اضافه شده که اینجا بهشون اشاره می کنیم

  • پشتیبانی از  REST API جدیدی که در SQL Server Reporting Service 2017 معرفی شد!
  • امکان فیلتر کردن داشبوردها در URL!
  • امکان آپلود و کار با فایل های اکسل برای مشاهده Pivot table هایی که با استفاده از Power Pivot طراحی شده اند! (البته برای این کار شما نیاز به لایسنس Microsoft Volume Licensing خواهید داشت.)

ضمنا در حال حاظر امکان آپلود فایل های Power BI Desktop تا اندازه ۲ GB در Power BI report Server افزایش پیدا کرده است.

 

از اینجا می تونید آخرین نسخه های Power BI Report Server رو دانلود کنید